Kaynak: Sabah · ekonomi
Fark ödemeleri ağustosun ilk haftasında
Orijinal haberi oku →
Özet
Milyonlarca emeklinin beklediği en düşük emekli maaşını 23 bin 552 TL'ye çıkarılmasını içeren düzenleme resmileşti. 5.1 milyon emeklinin 3 bin 552 TL'lik zam farkı ağustos başında hesaplara yatırılacak. Cumhurbaşkanı onayı ve Resmi Gazete 'de yayımlanmasının ardından en düşük emekli aylığı resmen 23 bin 552 TL'ye yükseldi. 5.1 milyon emekliyi ilgilendiren düzenleme temmuz ayından itibaren geçerli olacak. Ek ödeme dahil aylığı 23 bin 552 TL'nin altında kalan emeklilerin maaşı Hazine desteğiyle bu tutara tamamlanacak. 3 bin 552 TL'yi bulan zam farkları ağustos ayının başında hesaplara yatırılacak. Zammın bütçeye etkisi ise 79 milyar TL olarak hesaplanıyor. İlgili kanun kapsamında yürürlüğe giren diğer düzenlemeler ise özetle şöyle:
DESTEK SÜRESİ UZATILDI İmalatta istihdamı koruma odaklı politikalar kapsamında sürdürülen destek programlarının süresi uzatıldı. Kaynağı İşsizlik Sigortası Fonu 'ndan karşılanan teşvik ve destek mekanizmalarının bitiş tarihi 31 Aralık 2026'dan 31 Aralık 2028'e çekilerek sanayiciye ve istihdama uzun vadeli güvence sağlandı.
TURİZME CAN SUYU
Mayıs-Aralık 2026 dönemini kapsayacak şekilde konaklama tesislerine sigortalı başına günlük 116.67 lira (aylık yaklaşık 3.500 lira) prim desteği verilecek.
YÜK HAFİFLETİLECEK
İnşaat sektöründeki lisanslı mükelleflerin finansman yükünü hafifletecek bir adım atıldı. Mükelleflerin inşaat işleri nedeniyle yüklendikleri ve 6 aylık dönemlerde indirim yoluyla gideremedikleri KDV tutarları, sonraki 1 yıl içinde talep edilmesi halinde iade edilecek.
KDV MUAFİYETİ 31
Aralık 2045 tarihine kadar uygulanmak üzere, nükleer enerji santrallerinden elektrik enerjisi üretimi faaliyetinde bulunmak amacıyla ön lisans ve/veya lisans alan mükellefler düzenlemeden yararlanabilecek. Yatırım teşvik belgeleri kapsamındaki nükleer…
Tam metin ve güncel gelişmeler için orijinal habere geçin.
Orijinal haberi oku →Sayfadan çık
